Základní informace
- datum vydání poslední verze na PMD-85: 20. 7. 2024
- licenční port hry Tenebra Extended (https://h4plo.itch.io/tenebra)
- využití RAM: 0000h ÷ 3478h, C000h ÷ FFFFh (včetně zápisníku)
- podpora modelů: všechny verze PMD-85 (1/2/2A/3)
- počet barev: monochrom
- hudba/zvuky: melodie a zvuky převzaty z originální verze (beeper)
- ovládání: klávesnice (QAOPM nebo kurzorové šipky+SPACE), volitelně joystick A nebo B
Status
- finální verze hry, uvolněno k použití
Ovládací klávesy
- QAOP (kurzorové šipky) = pohyb hráče
- M (SPACE) = sebrání/položení pochodně
- R = restart aktuálního levelu
- J = volba joysticku
- S = vypnutí/zapnutí zvuku
- RCL = ukončení hry a skok do hlavního menu
Popis hry
Tvým úkolem je provést hlavního hrdinu 31 úrovněmi. Chudák se bojí tmy a odmítá chodit v temných oblastech.
Přemísťuj pochodně, tlač hořící pánve po kolejích, najdi klíče ke dveřím, zapal oheň v prázdných pánvích, projdi průchody, které se za tebou zhroutí, najdi barely s olejem, aby byly tvé pochodně jasnější, promáčkni se prasklinami v rozbitých zdech, oprav rozbité koleje kladivem, osvětli senzory, abys otevřel východy… udělej cokoli, aby ses odtud dostal!
Každá úroveň má své přístupové heslo, pomocí kterého ji můžeš vyvolat, abys nemusel začínat vždy od začátku.
Soubory ke stažení
S ohledem na licenční podmínky je možné stáhnout hru pouze na stránkách autora. Soubor ve formátu PTP představuje virtuální MGF pásku pro emulátor PMD-85 od RM-Teamu. Je možné jej konvertovat na audio pomocí převodníku.
stažení/download: Tenebra Extended
Hra se z MGF pásky nahraje do počítače příkazem MGLD 15. Následně se sama spustí. Na PMD 85-3 je nutno nejprve přejít do režimu kompatibility příkazem JUMP FFF0.
Galerie obrázků
K převodu této hry mě dotlačil Honza (72ka), který mi zároveň poskytl veškeré podklady a zprostředkoval kontakt s autorem a zařídil povolení k převodu hry pro PMD-85. Je rovněž autorem titulního obrázku ke hře, který pochází z jeho verze Tenebry pro mikropočítač Ondra.
Za to vše mu patří velký dík.
like LODE RUNNER ?
Myslím, že Tenebra je úplně jiná hra než Lode Runner. Není tak „dynamická“, čas tam nehraje žádnou roli. A za odpoledne to jde dohrát. Prvních deset levelů je za deset minut, pak ale náročnost roste. Ale nic neřešitelného.
Z pohledu programátora taková dvoutýdenní odpočinková hříčka. A třetí týden jsem odpočíval a komunikoval s uživatelem 72ka a s autorem původní hry Alim (Haplo), aby se to dopilovalo a otestovalo.
Ahoj, koukám, že jsi v mapě vlastně zveřejnil i kódy k levelům. Hráči na PMD jsou hýčkaní, to jinde nedostanou :)
Moc té invence na mne nezbylo, když jsem hru „pouze“ překlopil pro procesor i8080. Proto jsem alespoň uveřejnil uvedenou mapu hry. A Tobě ještě jednou díky za podklady a vtažení do vývoje hry. Už pomalu hrozilo, že letos nic nového nevydám.
Tak takhke se na tebe musí … ? 😂😂😂
… potřebné podstrčit pod nos 👃
“ HREJ, TRUB “ ✌️
“ A JE TO, JE ‚LIBO‘, JELITO ? “ 😉